Ricky Swallow Australia, b. 1974

Works
Overview
Ricky Swallow (b. 1974, San Remo, Australia) transforms everyday materials and objects into meticulously arranged compositions, suggesting a unique approach in creating sculptures as a process of object translation. Contemplating themes of life, death and everything in-between, Swallow’s practice addresses the relationship between the state of an object and various processes that influence its transformation.

Swallow’s current body of work is a bricolage of recurring forms of everyday objects, which he casts in bronze. The familiar, yet uncanny groupings of ropes, chairs, and hooks possess an austere discipline and invisible tension within its composition that memorializes the transience of movement. Balanced with a Surrealist wit, Swallow’s works are on the cusp of climax, arrested in space—forever destined to be in a state of potentials, anticipations, and [‘what if’s]. Swallow creates this unambiguous perspective in order to acknowledge and emphasize a before and after of the sculpture’s current state, directing viewers to face these objects for what they are, have been and could be.

Ricky Swallow has been subject to solo exhibitions at Modern Art, London; David Kordansky Gallery, Los Angeles; the Huntington Library, Art Museum, and Botanical Gardens, San Marino, California (with Lesley Vance); MoMA PS1, Long Island City, New York; the Australian Pavilion, 51st Venice Biennale, Italy, and many more. He has been included in a number of group exhibitions, including Ahmanson Gallery, Irvine, California; Musée des Arts Décoratifs, Paris; Whitney Biennial 2014, Whitney Museum of American Art, New York; and Made in L.A. 2014, Hammer Museum, Los Angeles. Swallow’s work is in the permanent collections of Museum of Modern Art, New York; the Art Gallery of New South Wales, Sydney; Hammer Museum, Los Angeles; Los Angeles County Museum of Art; Museum of Contemporary Art, Sydney; and Berkeley Art Museum and Pacific Film Archive, California, and more.

Swallow lives and works in Los Angeles.
 
 

Ricky Swallow는 일상의 재료와 사물을 치밀하게 설계하여 구성하고, 독특한 접근법을 통해 사물을 해석하는 과정을 담은 조각들을 제작한다. 작가는 삶과 죽음, 그 사이의 모든 것을 탐구하며, 사물의 상태와 사물의 변형에 영향을 미치는 과정들 사이의 관계를 다룬다.

 

그의 최근 작품들은 일상의 사물 속에 반복되는 모티프를 전유하여 브론즈로 주조한다. 익숙하지만 언캐니(uncanny)한 밧줄, 의자, 갈고리의 집합은 변화의 덧없음을 상기 시키는 구성 안에 엄격한 규율과 보이지 않는 긴장감을 내포한다.

 

초현실주의적 위트로 균형을 이루는 Swallow의 작품들은 공간에 갇힌 채 클라이맥스의 정점에 이르러, 영원한 잠재, 예견, 그리고 ‘만약’이라는 가정의 상태에 놓인다. Swallow는 조각의 전후 변화를 강조하기 위해 명확한 관점을 제시하고, 관람객들에게 그 사물들이 무엇이고, 여태 무엇이었으며 앞으로 무엇일 수 있는지를 직관적으로 마주하게 한다.

 

1974년 호주에서 출생한 Swallow은 Modern Art, London; David Kordansky Gallery, Los Angeles; the Huntington Library, Art Museum, and Botanical Gardens, San Marino, California (with Lesley Vance); MoMA PS1, Long Island City, New York; the Australian Pavilion, 51st Venice Biennale, Italy 에서 개인전을 개최한 바 있다. 그는 또한 Ahmanson Gallery, Irvine, California; Musée des Arts Décoratifs, Paris; Whitney Biennial 2014, Whitney Museum of American Art, New York; and Made in L.A. 2014, Hammer Museum, Los Angeles 등의 그룹전 다수에도 참여하였다. 그의 작품은 Museum of Modern Art, New York; the Art Gallery of New South Wales, Sydney; Hammer Museum, Los Angeles; Los Angeles County Museum of Art; Museum of Contemporary Art, Sydney; and Berkeley Art Museum and Pacific Film Archive, California 등에 소장되어 있다.

 

현재 Swallow는 캘리포니아주 Los Angeles에 거주하며 이를 기반으로 활동하고 있다.

Exhibitions
Press